Copyright © 2017 ZYNQ Media

DET GRUNDLÄGGANDE

De Tre Stegen

Ikon

FÖRSTA

Strategi

Här samlar vi in information från er, analyserar ert företag eller produkt och sätter upp en plan för hur vi på bästa sätt ska lyckas tillsammans.

Ikon

ANDRA

Content

Innehållet och budskapet kan vara en väldigt stor del av ett bra resultat. På vilket sätt presenteras ert företag bäst? Video, storytelling eller ren fakta?

Ikon

TREDJE

Spårning

Att driva trafik till er sida, företag eller butik är en sak, men hur tar man vara på trafiken? Det finns bra och dålig trafik – hur fokuserar vi på rätt trafik?

STRATEGI

Hur Kan Vi Lyckas Tillsammans?

I startskedet börjar vi med analysera ert företag och produkt och se var och hur vi kan förbättra er marknadsföring och era resultat. Därefter tar vi fram en strategi och presenterar denna för er.

CONTENT

Innehållet Är A Och O

Innehållet i annonser är väldigt viktigt för ett bra resultat. Man behöver inte alltid skapa virala inlägg, men man bör ha ett innehåll som tas emot väl av målgruppen. Facebook betygsätter bemötandet som annonserna får av mottagaren i form av tid tittat på film, klick på länk osv. Får ni ett bra resultat så pushar detta på er annons ytterligare och chansen att lyckas ökar.

SPÅRNING

Facebook Pixel

Vet du hur användarna rör sig på din hemsida? Hur tar du vara på ett klick på en knapp, en produkt lagd i varukorgen eller en nedladdning av en fil? Facebooks pixel är ett fantastiskt verktyg för lyckade kampanjer till rätt målgrupp. Vi hjälper dig om du inte redan har en pixel installerad i din hemsida.

F.A.Q

Vanligaste Frågorna Vi Får Om Sociala Medier

Det är givetvis väldigt individuellt vad varje kund behöver hjälp med eller vad vi kan erbjuda för var och en, men nedan finner några av de vanligaste frågeställningarna.

Vad kostar det att annonsera på Facebook?

När vi tar fram en strategi så lägger vi fram förslag på budget som vi tror krävs för att uppnå det mål som satts upp. Det är viktigt att budgeten känns bra för oss båda och att vi är överens om vilka KPI:er vi ska mäta (t ex försäljning, bokningar, leads osv). Vi har kunder som spenderar mellan 5.000-150.000 kr/månad i sociala medier.

Vad är en Facebook pixel? Behöver jag det?

En Facebook pixel är ett script som läggs in i er hemsida för att spåra era besökares Facebookprofiler. Den kan t ex även mäta försäljning, bokningar eller antal leads som en viss kampanj har genererat. Eftersom man oftast betalar för att skapa trafik till sin hemsida så är det viktigt att man tar vara på denna trafik och skapar nya målgrupper utav den. Vill du veta mer om Facebook-pixeln så klicka här.

Hur mäter jag till exempel hur många Leads jag fått tack vare min Facebookkampanj?

Först och främst måste standardpixeln vara på plats i taggen. Sen skapar man en ny sida (om det inte redan finns en) ”en tack sida” som de som fyller i formuläret hamnar på när man klickar på knappen ”skicka formulär”. Tacksidan kan exempelvis vara så enkel som att man skriver ”Tack för din förfrågan, vi återkommer snarast”. Adressen på tacksidan kan t ex vara www.dinhemsida.se/tack.
När tacksidan är på plats så kompletterar man med en extra pixel på denna sida, en så kallad konverteringspixel. Denna ser i princip ut som standardpixeln förutom att den har en extra rad som förklarar vad det är som skett på sidan, t ex CompleteRegistration. Det finns flera olika standardhändelser att välja på såsom Slutfört köp, Lagt i varukorg, Anmält sig för nyhetsbrev osv.
När du sedan kör en annons på Facebook som leder till att någon fyller i formuläret kommer du se i Facebook Ads manager att just den annonsen har lett till en konvertering (CompleteRegistration).

Vad är dom vanligaste misstagen man gör när man annonserar i sociala medier?

Det kan vara att man inte har någon spårning i sin hemsida så att man inte vet när man får ett resultat av en viss annons. Det är också vanligt att man har för stora eller för små målgrupper och har satt fel budget relation till målgruppens storlek. Viktigt är också att man håller sig till de annonseringsregler som Facebook har och att materialet är optimerat för kanalen. Genom att välja rätt optimering av annonsen säkerställs att du betalar för rätt sak som t ex visningar, klick, videovisningar eller interaktioner.

Om jag vill ha er hjälp att annonsera på Facebook, hur börjar vi?

Det enklaste sättet är att fylla i formuläret nedan, så tar vi kontakt med er. Eller slå en signal så tar vi det därifrån.

Vilka olika storlekar på bilder mm ska jag använda mig av när jag annonserar?

Här kan du se vilka olika storlekar som respektive format ska ha. Länk till guide.

FRÅGA PÅ BARA

Behöver Du Fortfarande Hjälp

Berätta gärna lite mer om dig själv, ditt företag och vad du skulle vilja ha hjälp med så tar vi det därifrån.

Kontakt:

info@zynq.se
0709-320052

Adress:

Grustagsgatan 1 C
254 64 Helsingborg

Följ oss