fbpx

Copyright © 2021 ZYNQ Media

DET GRUNDLÄGGANDE

De Fyra Stegen

Ikon

FÖRSTA

Strategi

Här samlar vi in information från er, analyserar ert företag eller produkt och sätter upp en plan för hur vi på bästa sätt ska lyckas tillsammans.

Ikon

ANDRA

Content / Annonser

Innehåll och budskap i annonser på Google är avgörande för att lyckas. Genom rätt annons får ni rätt kvalité på klicken vilket resulterar i bra ROI.

Ikon

TREDJE

Remarketing

Genom rätt spårning i er hemsida vet vi när, var och hur ni får era nya kunder från kampanjerna i Google Ads.

Ikon

FJÄRDE

Analys / Rapport

Relevant statistik är avgörande för en lyckad strategi. Vi identifierar de mätpunkter som är viktiga för din verksamhet och presenterar dem lätt överskådligt i Google Data Studio.

STRATEGI

Kontakta Oss

Det går bra att kontakta oss via mail, telefon eller genom att fylla i vårt kontaktformulär nedan. Du beskriver kortfattat din verksamhet, gärna vilken erfarenhet du har av att annonsera på Google och lite om vad du önskar få hjälp med. Vi kommer sedan att kontakta dig via telefon för att diskutera kring de möjligheter som finns och ta fram en strategi för hur vi kan förbättra era resultat och lyckas tillsammans.

CONTENT/ANNONSER

Tillgång Till Ert Konto

Förutsatt att du redan har ett Google Ads-konto, behöver vi få tillgång till detta för att kunna göra en mer ingående analys av hur vi kan hjälpa dig. Vi gör naturligtvis inga ändringar i detta skede, utan överblickar nuvarande struktur, annonser och inställningar.
Annonserna och innehållet i dessa är i sig själv väldigt viktiga för ett bra resultat. Det är ofta här vi kan göra störst skillnad. Bra annonser ger bra klick som sedan resulterar i bra ROI.

REMARKETING

På Återseende

När någon besöker din hemsida utan att till exempel köpa något eller utan att fylla i ett formulär kan man via remarketing nå dessa personer igen med sitt budskap. Remarketing är ett mycket effektivt sätt att markandsföra sig då målgruppen redan är bekant med din produkt eller varumärke och befinner sig mest troligt nära ett avslut.

ANALYTICS

Kvalitet Före Kvantitet

Google Analytics är en självklarhet för alla hemsidor. Här kan man överskådligt se vilka sidor som besöks, hur länge besökarna stannar på varje sida och få en bra överblick över vad och var man ska förbättra och förändra sig. Man kan även sätta upp olika mål för att mäta vilka sidor som leder till flest konverteringar.

F.A.Q

Vanligaste Frågorna Vi Får Om Google

Det är givetvis väldigt individuellt vad varje kund behöver hjälp med eller vad vi kan erbjuda för var och en, men nedan finner några av de vanligaste frågeställningarna.
Vad kostar det att annonsera på Google Ads?
Det beror på ett antal faktorer. Allt från hur hård konkurrens det är på ordet till hur själva annonsen och landningssidan ser ut. Det viktigaste är att man sätter upp rätt struktur i början genom att dela upp sin annonseringen i rätt antal kampanjer, annonsgrupper och annonser. Ett klick kan därför kosta allt från några kronor till några hundra kronor.
Hur mäter man sin kampanj?
Förutom visningar och klick är det viktigt att sätta upp spårningar så man vet när någon genomfört det man vill att dom ska genomföra på sin hemsida, kan ex vara ett ifyllt formulär eller ett slutfört köp. Det går även att mäta på om de t ex klickar på ditt telefonnummer från din annons.
Vilka sökord ska jag annonsera på?
Vi hjälper dig att ta fram relevanta sökord för ditt ändamål. Detta görs i sökordsplaneraren i Google Adwords, där får man även en överblick på hur många som söker.

FRÅGA PÅ BARA

Behöver Du Fortfarande Hjälp

Berätta gärna lite mer om dig själv, ditt företag och vad du skulle vilja ha hjälp med så tar vi det därifrån.

    Kontakt:

    info@zynq.se
    0733-97 00 02

    Adress:

    Grustagsgatan 1 C
    254 64 Helsingborg

    Följ oss